Pitch

Uit HBO-i-methoden-toolkit
Ga naar: navigatie, zoeken

Algemene informatie

Naam van de methode

Pitch

Onderzoeksruimte/strategie

Showroom

Fase in methodisch werken

Evaluatie

Doel van de methode

Grip krijgen op de unique selling point van een toepassing.

Uitvoering van de methode

Korte beschrijving werkwijze

- Soort en vorm van de vraag : vraag naar de bijzonderheden van een applicatie ten opzichte van bestaande oplossingen.

- Waar komt de informatie vandaan: jezelf, andere experts.

- Hoe wordt de informatie verzameld: door de pitch te oefenen op experts.

- Hoe wordt de informatie verwerkt: interatief ontwikkelen van de pitch

- Welke vorm heeft de uitkomst: een korte presentatie van de unique selling points van je applicatie

- Hoe wordt de uitkomst geëvalueerd: door te toetsen of de pitch werkt voor je publiek.

Kwaliteit en pragmatiek

Een pitch wordt goed door deze iteratief te ontwikkelen. Ook is het goed om verschillende experts bij het oefenen te betrekken. Hierdoor wordt de pitch grondiger.

Tijdsduur

Afhankelijk van het aantal iteraties. 1 uur per iteratie.

Overige aandachtspunten

Meer informatie?

Verwant met

Combineren met

Bronnen

http://www.ppmoost.nl/page/pitch-voorbereiden-zeven-stappen